rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

درمان نزدیک بینی چشم

قطره چشمی آتروپین درسالهای زیادی برای کنترل نزدیک بینی با نتایج کوتاه مدت و مؤثر استفاده شده است؛ اما استفاده از این قطره چشمی مشکلاتی بهمراه دارد. عضلات جسم مژگانی را فلج می کند و باعث گشاد شدن مردمک چشم می شود.

آتروپین موضعی برای معاینه ی معمول چشم استفاده نمیشود چون اثر آن طولانی است و بیشتر از 1 هفته طول میکشد. (تاثیر قطره ی چشمی که پزشک درطول معاینه ی چشم استفاده میکند حدود چند ساعت است).

امروزه یکی از استفاده های معمول آتروپین برای کاهش درد مرتبط با نوع خاصی یوئیت (قرمزی، درد و تاری چشم) است. از آنجاییکه تحقیقات نشان داده اند که نزدیک بینی کودکان احتمالا با خستگی تمرکز مرتبط است، از آتروپین برای غیرفعال کردن مکانیزم تمرکز چشم استفاده میکنند تا نزدیک بینی کنترل شود.

آتروپین بطور متوسط تا 81 درصد نزدیک بینی چشم را کاهش میدهد. اما اثر آتروپین برای کنترل نزدیک بینی تا 1 سال پس از درمان ادامه نمیابد و استفاده از آتروپین برای طولانی مدت موثر نخواهد بود.

بسیاری از پزشکان از تجویز آتروپین برای کودکان اجتناب میکنند چون تأثیرات بلندمدت این دارو برای چشم کودک مشخص نیست. از عوارض آتروپین میتوان به ناراحتی و حساسیت به نور در اتساع طولانی مدت مردمک چشم، تاری دید در نزدیک بینی و بالا رفتن هزینه ها اشاره کرد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد