rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

قرص ملوکسیکام

قرص ملوکسیکام با نام تجاری MOBIC شناخته می شود. مجله های معتبر پزشکی در سراسر دنیا تحقیقات جدیدی در مورد عوارض قرص ملوکسیکام انجام داده اند که ما در این مطلب گزیده ای از نتایج این تحقیقات را برای شما آماده کرده ایم. همچنین طرز استفاده و نکات مهم دیگری که در مورد این دارو باید بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم.


ملوکسیکام چیست؟

ملوکسیکام یک داروهای تجویزی است. این دارو در سه فرم: قرص خوراکی، قرص زیر زبانی و کپسول خوراکی موجود است. ملوکسیکام تحت نام تجاری Mobic در دسترس است. قرصهای زیرزبانی ملوکسیکام تحت نام تجاری Qmiiz ODT موجود هستند.


قرص خوراکی ملوکسیکام بصورت داروی ژنریک (عمومی) هم موجود است اما فرم زیرزبانی آن بصورت عمومی موجود نیست. داروهای ژنرال معمولاً ارزانتر از داروهای تجاری هستند. در برخی موارد، فرم و قدرت داروهای تجاری و عمومی باهم متفاوت است.


موارد استفاده از ملوکسیکام چیست؟

ملوکسیکام درد و التهاب را کاهش میدهد. این دارو برای درمان موارد زیر کاربرد دارد:


استخوان پوکی

روماتیسم مفصلی

آرتریت ایدیوپاتیک جوانان (شایعترین روماتیسم مفصلی پایدار در کودکان)


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

کاهش ورم بینی بعد از جراحی

1-سر را بالا نگه دارید

نگه داشتن سر بالاتر از بدن در هنگام دراز کشیدن و استراحت باعث تخلیه مایعات اضافی از بینی میشود. هنگام خوابیدن چند بالشت زیر سرتان بگذارید تا موقعیت سر و گردن بالاتر از بدن قرار بگیرد. همچنین از خم شدن بیش از حد و یا ورزشهای شدید که موجب افزایش فشارخون میشود اجتناب کنید.


2- از کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس سرد روی صورت بعد از جراحی موجب بی حس شدن منطقه دردناک و کاهش جریان خون در آن ناحیه میشود. این موجب کاهش التهاب و کبودی ناشی از عمل میشود.


برای قرار دادن کمپرس سرد، یک حوله ی تمیز را با آب نمدار کنید و پس از قرار دادن در پلاستیک، بمدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید. میتوانید کمپرس را بیش از 20 دقیقه برروی پوست قرار دهید. آن را مستقیما برروی بینی نگذارید چون موجب فشار و درد میشود. کمپرس سرد را برروی پیشانی یا چانه قرار دهید. این روش 48 ساعت پس از جراحی زیبایی بینی بسیار کابردی است و میتوانید 20 دقیقه از آن استفاده کنید و 20 دقیقه بعد آن را کنار بگذارید. یخ را مستقیماً برروی پوست نگذارید چون بر جریان خون اثر میگذارد و موجب آسیب بافتی میشود.


3- آبرسانی به بدن را فراموش نکنید

نوشیدن میزان زیاد مایعات موجب خروج سموم از بدن و کاهش سریعتر التهاب میشود. آب زیادی بنوشید و ازمصرف نوشیدنی های حاوی کافئین اجتناب کنید. رژیم غذایی حاوی سدیم بالا منجر به از دست رفتن آب بدن میشود. از خوردن غذاها و میان وعده های شور اجتناب کنید.


4- سخت نگیرید!

شما باید چند هفته پس از عمل را به استراحت و آرامش اختصاص دهید. بعد از این زمان، بیشتر ورم و کبودی ها از بین میروند. زمان عمل را نزدیک به مناسبتهای خاص مانند تعطیلات و عروسی نگذارید چون از بین رفتن کامل ورم و کبودی چند ماه طول میکشد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

فواید شپش برای مو

1-تخم کرم – دارویی جدید برای MS

محققان در مرحله اولیه تحقیقات خود قرار دارند، اما امیدوارند با تحقیقات بیشتر استفاده گسترده‌تری از تخم کرم برای درمان MS را کشف کنند. در مطالعه‌ای مشخص شده که مصرف تخم کرم در درمان بیماری التهاب روده نیز موثر است.


چون این دارو کاملا طبیعی است تا چند هفته طول می‌کشد که این دارو اثرات خود را نشان دهد اما چون دارویی بدون عارضه است، طولانی‌بودن زمان تأثیرگذاری آن قابل قبول است.



میکسرهای کرم چگونه کار می‌کنند؟

عامل اصلی موفقیت بستگی به سلول‌های T شکل سیستم ایمنی بدن دارد. این سلول‌ها مسئولیت نحوه حمله به عوامل مهاجم خارجی را دارند. دو نوع از واکنش وجود دارد، الگوی Th1 که در آن سلول‌های T شکل واکنش سنگینی از خود نشان می‌دهند و الگوی Th2 که در آن واکنش سبکتری از خود نشان می‌دهند و نتیجه آن هم التهاب کمتر است.


در افرادی که از MS رنج می‌برند، التهاب یک مشکل اساسی است، وجود التهاب باعث می‌شود که سرعت واکنش‌های عصبی کاهش یابد. واکنش‌های عصبی روی قدرت بینایی، تکلم، راه رفتن، نوشتن و حافظه تاثیرگذار است.


زمانی که میکسر کرم درون روده بوجود می‌آید، سلول‌های T شکل از الگوی Th2 استفاده می‌کنند که نتیجه آن التهاب کمتر است. البته تمام انگل‌ها برای بدن انسان مفید نیستند. برخی از آنها درون روده قرار گرفته و با حمله به روده باعث ایجاد مشکلات هاضمه‌ای می‌شوند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

بهترین روش های از بین بردن موهای زائد صورت

موهایی که بر روی صورت خانم ها می روید نسبت به مردان از ظرافت و نرمی بیشتری برخوردارند. گاهی اوقات تغییراتی در متابولیسم بدن خانم ها ایجاد می شود که باعث بهم خوردن رشد هورمونها می گردد و موهای صورت آنها را ضخیم و تیره تر می کند و همین امر باعث می شود ظاهر خانم ها مردانه بنظر برسد. در این مطلب با کمک چندین مجله معتبر پزشکی، با 10 تا از بهترین روش های از بین بردن موهای زائد صورت زنان که بدون ضرر هستند آشنا می شوید.


در شرایط پزشکی، رشد غیرطبیعی مو (بر روی صورت و بدن) در زنان به نام هیرسوتیسم نامیده می شود

افرادی که دارای موهای تیره یا رنگدانه هستند، پر موتر از افرادی که دارای رنگدانه های روشن و یا موهای بلوند هستند

به طور معمول موها تقریبا در همه جای بدن به جز ناخن ها و چشم ها هستند

زنان موی صورت دارند اما معمولا ظریف و شبیه کرک هلو هستند

موی ناخواسته صورت می تواند به یک نگرانی خجالت آور برای زیبایی در زنان تبدیل شود، به ویژه زمانی که پا به سن می گذارند و میزان استروژن آن ها به دلیل یائسگی تغییر می کند. مسائلی مانند سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS)، سایر شرایط هورمونی، استفاده از داروهای خاص و یا اختلالات غده فوق کلیه می توانند موهای ناخواسته صورت را ایجاد کنند. در موارد نادر، مشکل می تواند توسط تومور یا سرطان غده آدرنال یا تخمدان ایجاد شود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

علائم کم کاری تیروئید

1-احساس خستگی و انگیزه کم
یکی از شایعترین علامت کم کاری تیروئید احساس خستگی است. هورمون تیروئید تعادل انرژی در بدن ایجاد میکند. بعنوان مثال، حیواناتی که در خواب زمستانی قرار دارند، سطح هورمون تیروئید پایینی دارند. کسانیکه سطح بالای تیروئیدی دارند، عصبانی و پرخاشگر هستند، در مقابل افرادیکه سطح تیروئید پایینی دارد، احساس خستگی و تنبلی میکنند. در یکی دیگر از مطالعات، 50٪ افراد مبتلا به هیپوتیروئیدی احساس خستگی مفرط میکردند و 42٪ افراد مبتلا به کم هورمون تیروئید گفتند که بیشتر از حد معمول میخوابند. احساس خستگی بیشتر از حد معمول بدون هیچ دلیلی می تواند نشانه ای از کم کاری تیروئید باشد.

2-اضافه وزن
اضافه وزن بیش ازحد یکی دیگر از نشانه های کم کاری تیروئید است. وقتی سطح تیروئید پایین است، بدن بجای سوزاندن کالریها برای رشد و فعالیت، آنها را ذخیره میکند و بنابراین چربی بیشتری ذخیره میشود. اگر به اضافه وزن مبتلا شدید سعی کنید از ورزش و تغییر سبک زندگی استفاده کنید و با پزشک مشورت کنید.


3-احساس سرما
گرما محصول جانبی سوزاندن کالری هاست. برای مثال گرمای ناشی از ورزش بدلیل سوزاندن کالری است. حتی در زمان نشستن هم مقداری کالری سوزانده میشود. با کم کاری تیروئید، میزان متابولیسم و درنتیجه گرما کاهش میابد. علاوه بر آن تیروئید مسئول سوزاندن چربی قهوه ای در بدن است که این نوع چربی مختص تولید گرماست. چربی قهوه ای نقش مهمی در حفظ حرارت بدن در هوای سرد دارد اما کم کاری تیروئید مانع این کار میشود. پس هیپوتیروئیدیسم موجب سرما میشود و 40 درصد افراد مبتلا به آن احساس سرمای بیشتری نسبت به افراد نرمال دارند. احساس سرمای بیش از حد معمول میتواند نشانه ای از کم کاری تیروئید باشد.