rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

کاهش ورم بینی بعد از جراحی

1-سر را بالا نگه دارید

نگه داشتن سر بالاتر از بدن در هنگام دراز کشیدن و استراحت باعث تخلیه مایعات اضافی از بینی میشود. هنگام خوابیدن چند بالشت زیر سرتان بگذارید تا موقعیت سر و گردن بالاتر از بدن قرار بگیرد. همچنین از خم شدن بیش از حد و یا ورزشهای شدید که موجب افزایش فشارخون میشود اجتناب کنید.


2- از کمپرس سرد استفاده کنید

کمپرس سرد روی صورت بعد از جراحی موجب بی حس شدن منطقه دردناک و کاهش جریان خون در آن ناحیه میشود. این موجب کاهش التهاب و کبودی ناشی از عمل میشود.


برای قرار دادن کمپرس سرد، یک حوله ی تمیز را با آب نمدار کنید و پس از قرار دادن در پلاستیک، بمدت 15 دقیقه در فریزر قرار دهید. میتوانید کمپرس را بیش از 20 دقیقه برروی پوست قرار دهید. آن را مستقیما برروی بینی نگذارید چون موجب فشار و درد میشود. کمپرس سرد را برروی پیشانی یا چانه قرار دهید. این روش 48 ساعت پس از جراحی زیبایی بینی بسیار کابردی است و میتوانید 20 دقیقه از آن استفاده کنید و 20 دقیقه بعد آن را کنار بگذارید. یخ را مستقیماً برروی پوست نگذارید چون بر جریان خون اثر میگذارد و موجب آسیب بافتی میشود.


3- آبرسانی به بدن را فراموش نکنید

نوشیدن میزان زیاد مایعات موجب خروج سموم از بدن و کاهش سریعتر التهاب میشود. آب زیادی بنوشید و ازمصرف نوشیدنی های حاوی کافئین اجتناب کنید. رژیم غذایی حاوی سدیم بالا منجر به از دست رفتن آب بدن میشود. از خوردن غذاها و میان وعده های شور اجتناب کنید.


4- سخت نگیرید!

شما باید چند هفته پس از عمل را به استراحت و آرامش اختصاص دهید. بعد از این زمان، بیشتر ورم و کبودی ها از بین میروند. زمان عمل را نزدیک به مناسبتهای خاص مانند تعطیلات و عروسی نگذارید چون از بین رفتن کامل ورم و کبودی چند ماه طول میکشد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد