rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

کاهش سرعت پردازش مغز

برای یک متخصص علوم مغز و اعصاب، سرعت پردازش دقیقا به این معناست: سرعتی که انسان بتواند اطلاعات جدیدی را به دست آورد، درباره آن ها قضاوت کند و سپس پاسخی را تدوین کند. مطالعات نشان می دهد که سرعت پردازش اطلاعات با افزایش سن در امتداد یک منحنی U شکل معکوس پیش می رود، به گونه ای که سرعت تفکر ما از کودکی تا بزرگسالی افزایش می یابد، در یک دوره به ثبات و پایداری نسبی می رسد و سرانجام، در اواخر دوران میانسالی و بعد از آن، به آرامی اما به طور پیوسته کاهش می یابد.

سرعت پردازش با افزایش سن کم می شود و برای بیش تر افراد واضح و روشن است.

بسیاری از افراد مسن متوجه شده اند که برای حل مشکلات و تصمیم گیری در مورد مسائل، نسبت به دوران جوانی وقت بیش تری صرف می کنند. با این وجود دلایل کاهش سرعت پردازش اطلاعات با افزایش سن کاملا درک نشده است و ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد. برخی شواهد قانع کننده نشان می دهد که چنین افتی نشانگر سایش و پارگی ماده سفید موجود در مغز است که از تمام رشته ها یا آکسون ها تشکیل شده است که بخشی از مغز را به قسمت دیگر وصل می کنند. کند بودن انتقال اطلاعات در امتداد آکسون ها ممکن است مانع از سرعت پردازش شود. اما چه عواملی باعث می شود که این ارتباط محوری در وهله اول کند شود؟

در بعضی از افراد دیابت، استعمال دخانیات، فشار خون بالا یا سایر عوامل به اصطلاح خطر ساز عروقی می توانند روی رگ های خونی که ماده سفید مغز را تغذیه می کنند، تاثیر بگذارند و در نهایت آکسون ها به دلیل کمبود اکسیژن وگلوکز مورد نیازشان، از بین می روند.

برخی از افراد ممکن است استعداد ژنتیکی در مورد پوسیدگی ماده سفید مربوط به سن داشته باشند، که یک فرضیه ضعیف به حساب می آید اما به طور جدی مورد مطالعه قرار گرفته است. در افراد دیگر، سرعت پردازش کند می تواند اولین نشانه بیماری عصبی مانند بیماری آلزایمر باشد. ضربه به سر، از جمله آسیب های مغزی است که می تواند نقش داشته باشد. این ها چند مورد از ایده های بسیاری است که وجود دارد – مطمئنا عوامل دیگری نیز کشف خواهند شد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد