rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

علائم کم کاری تیروئید

1-احساس خستگی و انگیزه کم
یکی از شایعترین علامت کم کاری تیروئید احساس خستگی است. هورمون تیروئید تعادل انرژی در بدن ایجاد میکند. بعنوان مثال، حیواناتی که در خواب زمستانی قرار دارند، سطح هورمون تیروئید پایینی دارند. کسانیکه سطح بالای تیروئیدی دارند، عصبانی و پرخاشگر هستند، در مقابل افرادیکه سطح تیروئید پایینی دارد، احساس خستگی و تنبلی میکنند. در یکی دیگر از مطالعات، 50٪ افراد مبتلا به هیپوتیروئیدی احساس خستگی مفرط میکردند و 42٪ افراد مبتلا به کم هورمون تیروئید گفتند که بیشتر از حد معمول میخوابند. احساس خستگی بیشتر از حد معمول بدون هیچ دلیلی می تواند نشانه ای از کم کاری تیروئید باشد.

2-اضافه وزن
اضافه وزن بیش ازحد یکی دیگر از نشانه های کم کاری تیروئید است. وقتی سطح تیروئید پایین است، بدن بجای سوزاندن کالریها برای رشد و فعالیت، آنها را ذخیره میکند و بنابراین چربی بیشتری ذخیره میشود. اگر به اضافه وزن مبتلا شدید سعی کنید از ورزش و تغییر سبک زندگی استفاده کنید و با پزشک مشورت کنید.


3-احساس سرما
گرما محصول جانبی سوزاندن کالری هاست. برای مثال گرمای ناشی از ورزش بدلیل سوزاندن کالری است. حتی در زمان نشستن هم مقداری کالری سوزانده میشود. با کم کاری تیروئید، میزان متابولیسم و درنتیجه گرما کاهش میابد. علاوه بر آن تیروئید مسئول سوزاندن چربی قهوه ای در بدن است که این نوع چربی مختص تولید گرماست. چربی قهوه ای نقش مهمی در حفظ حرارت بدن در هوای سرد دارد اما کم کاری تیروئید مانع این کار میشود. پس هیپوتیروئیدیسم موجب سرما میشود و 40 درصد افراد مبتلا به آن احساس سرمای بیشتری نسبت به افراد نرمال دارند. احساس سرمای بیش از حد معمول میتواند نشانه ای از کم کاری تیروئید باشد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد