rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

رشد سریعتر ناخنها

۱-موقعیت مکانی ناخنها

ظاهرا ناخنهای سرپنجه دستان شما به دلیل استفاده بیشتر، سریعتر رشد می‌کنند. به همین علت، خطر آسیب‌دیدگی این ناخنها به خاطر استفاده از چکش یا گیر کردن به جاهای مختلف، بسیار بیشتر است.

بنابراین وقتی آسیب وارد می‌شود، بدن به مغز فرمان می‌دهند که خون و مواد غذایی بیشتری به این ناحیه برساند تا به ترمیم جراحت کمک شود. هجوم مواد غذایی به این ناحیه می‌تواند رشد ناخن را سریعتر کند.

نرخ رشد به این هم بستگی دارد که ناخن روی کدام انگشت باشد. بررسی که در سال ۲۰۰۷ انجام شد، نشان داد که ناخن انگشت کوچک شما کندتر از سایر ناخنها رشد می‌کند.

۲-سن

جوان بودن فرد هم با سرعت رشد ناخن در ارتباط است. تحقیق منتشر شده در سال ۱۹۸۰ در Trusted Source، نرخ رشد ناخن یک مرد را در طول ۳۵ سال بررسی کرده است.

در سن ۲۳ سالگی، دکتر ویلیام بین مشاهده کرد که انگشت شست دست چپ با نرخ روزانه .۰۱۲۳ میلیمتر رشد می‌کند. وقتی این فرد به سن ۶۷ سالگی رسید، این میزان به ۰٫۹۵ میلیمتر در روز کاهش یافت.

این تغییر سرعت ممکن است به خاطر کند شدن گردش خون ناشی از افزایش سن باشد.

۳-هورمونها

هورمونهای شما هم روی این نرخ تاثیر می‌گذارند. بارداری یک نمونه آن است.

زنان باردار مورد آزمایش در Trusted Source، افزایش ناگهانی و چشمگیر استروژن و پروژسترون را تجربه کردند. این تغییرات هورمونی منجر به رشد سریع ناخنها در دوران بارداری می‌شود، اما سرعت رشد ناخنها در دوران شیردهی کاهش می‌یابد.

علاوه بر دوران بارداری، دوره بلوغ معمولا پر تلاطم‌ترین زمان برای هورمونهاست. رشد ناخنها در این دوران به اوج خود می‌رسد و از آنجا که سطح هورمون شما با افزایش سن متعادل می‌شود، این نرخ کاهش می‌یابد.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد