rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

تبدیل شدن به یک سخنران خوب

آیا از صحبت کردن در جمع احساس راحتی می کنید؟ اگر اینطور باشد، شما یکی از معدود افرادی هستید که این ویژگی را دارید. برای بیشتر افراد، صحبت کردن در جمع یکی از بزرگترین ترس ها است. برای برخی، حتی از از مرگ هم ترسناک تر است.

به نظرم صحبت کردن در جمع چالش برانگیز است. زیرا با این کار خود را در معرض قضاوت، نفی و انتقاد قرار می دهید. و هرکس ممکن است درباره شما هر فکری کند یا هر حرفی بزند. ممکن است در مقابل همه تحقیر شوید – و این برای اکثر افراد از مرگ هم بدتر است.

وقتی از چیزی می ترسیم، در ذهن خود داستان های ترسناکی درباره آنچه ممکن است اتفاق بیفتد، می سازیم. و البته، بیشتر این داستانها بدترین حالت ممکن هستند که احتمالاً هیچ ارتباطی با واقعیت ندارند. در نهایت، صدای انتقادی درون ما و پارانویا ما را به خرابکاری سوق می دهند.

اما لازم نیست چنین رویکردی داشته باشید. لازم نیست این تصورات را به ذهن خود راه بدهید. ممکن است بازخورد خوبی دریافت کنید و مخاطبان از تلاشها، دانش، حضور و تخصص شما – که ربطی به اشتباهات و خطاهای شما ندارد- تعریف و تمجید کنند. آسیب پذیری یکی از ویژگی های انسانی است و این البته چیزی است که به ما کمک می کند تا با اطرافیان خود در ارتباط باشیم.

ممکن است صحبت کردن و سخنرانی در جمع به آن اندازه که تصور می کنید ترسناک نباشد. شاید هم بتواند به یکی از بزرگترین فرصت های زندگی تبدیل شود.

یادگیری مهارت سخنرانی در جمع، شما را در موضع قدرت و اقتدار قرار می دهد و به شما کمک می کند خود را به عنوان یک متخصص در این حوزه جای دهید. به این ترتیب شما می توانید به یک نیروی تأثیرگذار برای تغییر و تحول تبدیل شوید.

کسانی که احساس راحتی می کنند و دانش درستی از سخنرانی در جمع دارند، جامعه را متحول می کنند. این افراد جوامع را از طریق کلماتی که می گویند و ایده هایی که به اشتراک می گذارند به عمل وا می دارند. در نتیجه، اغلب آنها از افراد پردرآمد جهان محسوب می شوند.


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد