rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

خطرات اینترنتی تاثیر گذار بر کودکان

برخی از شکارچیان برای یافتن کودکان خردسال وارد چت روم می شوند و یا از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. این افراد با دروغگویی در مورد سنشان با کودکان دوست می شوند و معمولاً سعی می کنند آنها را وادار به ملاقات و سوء استفاده کنند. درست کردن پروفایل های جعلی بسیار ساده است و والدین باید فرزندانشان را از این موضوع مطلع کنند.
۲- زورگویی سایبری
امروزه دیگر شکارچیان مجبور نیستند برای برقراری ارتباط و فریب کودکان خانه های خود را ترک کنند و بعبارت دیگر نیازی به رو در رویی با قربانیان خود ندارند. زورگویی مجازی از طریق سایت های رسانه های اجتماعی متأسفانه در دنیای امروز بسیار رواج دارد و به اندازه هر نوع زورگویی دیگر، آسیب زا است.
۳- کلاهبرداری آنلاین
اغلب تصور می شود افراد مسن هدف اصلی کلاهبرداری های آنلاین هستند اما باید بدانید که کودکان نیز نسبت به این موارد بسیار آسیب پذیر هستند. کلاهبرداری های رایج شامل ایمیل هایی است که ادعا می کنند مبلغ زیادی پول برنده شده اید اما باید هزینه ای برای برداشت آن بپردازید. این وب سایتها هرگز توضیح نمی دهند که این قرعه کشی برای چیست و چگونه انجام شده است.
۴- انیمیشن های آنلاین مخرب و نامناسب
بسیاری از والدین می گویند که فرزندانشان به شخصیت های کارتونی مورد علاقه خود جذب می شوند. در فضای مجازی و سایت های آنلاین، تصویری از میکی و مینی ماوس دیده می شود و کودک روی آن کلیک می کند. فیلمهای زیادی وجود دارند که در نگاه اول، دقیقاً شبیه کارتون کودکانه آنلاین هستند. اما وقتی روی پخش کلیک کنید، خواهید فهمید که آنها شامل صحنه های ناخوشایندی هستند که به هیچ وجه برای کودکان مناسب نیست!
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد