rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

rayykaA

آموزش حفظ سلامتی و زیبایی

آموزش مسئولیت پذیری به بچه ها

۱-گفتارتان را اصلاح کنید

یکی از کارهای نادرست والدین این است که برای قانع کردن فرزندشان به انجام وظایف، طرز بیان درستی انتخاب نمی کنند. برای مثال می گویند “چند بار باید بگم لباست را به گیره لباسی بزن”! این طرز گفتار موجب می شود فرزندتان در انجام کار احساس سرخوردگی یا اجبار کند. بجای اینکار بهتر است بگویید “عزیزم لطفا هر زمان که از بیرون آمدی، لباس هایت را به گیره لباسی بزن” به اینصورت فرزندتان می فهمد که اولین کاری که باید هنگام آمدن به خانه انجام دهد، آویزان کردن لباس هایش است.

۲-صبور باشید

همه ی بچه ها از ریخت و پاش کردن خوششان می آید. باید بپذیرید که این بخشی از دوران کودکی است. بجای عصبانی شدن و ناامیدی، سعی کنید برای فرزندتان الگو باشید و نظم و ترتیب را به شیوه ی درست به او آموزش دهید.

۳-کار را به یک بازی تبدیل کنید

به یاد داشته باشید که همه ی بچه ها کارهای اشتراکی و همکاری را دوست دارند. برای مثال ممکن است شستن ماشین بهمراه شما در یک روز گرم تابستانی برای کودک لذت بخش باشد. سعی کنید کارهایی از این قبیل که باعث شادی و نشاط کودک می شود را همراه او انجام دهید.

۴-بجای سختگیری، شوخ طبعی کنید!

وقتی فرزندتان نتواند بطور مکرر به وظایف خود عمل کند، خونسردی خود را حفظ کنید. فراموش نکنید که نصیحت زیاد یا تنبیه، به ندرت موثر واقع می شود یا در طولانی مدت کارساز نیست. سخت گیری باعث نظم و انظباط نمی شود. بجای آن سعی کنید شوخ طبع باشید. کودکان در این سن دوست دارند والدینشان هم مانند آنها بچگانه رفتار کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد